پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204505
اختتاميه و تجليل از آثار برتر جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا
تاریخ انتشار : 1394/12/19
نمایش : 1144
آيين اختتاميه جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا، همزمان با هفته بزرگداشت مقام شهدا و با تجليل از 10 اثر برگزيده، در فرهنگسراي شهرکرد برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا، آيين اختتامييه جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا، در فرهنگسراي شهرکرد برگزار شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري، در اين آيين، با تأکيد بر نهادينه سازي فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل جوان، گفت: بايد از ظرفيت هاي فرهنگي و هنري در اين راستا استفاده شود.

خدابخش مرادي افزود: ماندگارترين و اثربخش ترين زبان براي ترويج اين فرهنگ، استفاده از زبان هنر با بهره گيري از فناوري ها و فضاهاي جديد و مجازي است.

مدير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري هم در ادامه، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، و فرهنگ نماز و نمازخواني در بين نسل جوان و نوجوان را از اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد. 

حجت الاسلام محمد کريمي گفت: در سال آينده به منظور جذب بيشتر جوانان و نوجوانان به مساجد، طرح پيوند دانش آموزان با نماز در استان اجرا مي شود.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين گفت: فراخوان برگزاري اين جشنواره، با هدف زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا، تبيين نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، اول مهرماه امسال اعلام و 256 اثر به دبيرخانه جشنواره واصل شد.
 
قدرت الله رئيسي افزود: از اين تعداد 10 اثر در بخش شعر و خاطره برگزيده شد که دو نفر از برگزيدگان از استان گيلان و مابقي از استان چهارمحال و بختياري بودند.

وي، اضافه کرد: آثار جمع آوري شده در قالب اشعار و خاطرات به صورت کتاب تدوين مي شود.

در پايان، مجتبي صفدري از گيلان، عادل حيدري از فارسان، معصومه مهري از فرخشهر، رضا نيکوکار از استان گيلان و سيده سارا کاظمي از شهرکرد، به عنوان برگزيدگان بخش شعر معرفي و تقدير شدند.

در بخش خاطره نيز نعمت الله عبداللهي از شهرکرد، مهناز مرداني نژاد از فارسان، فروغ اطهري از بروجن، سيد موسي حسيني از فرخشهر و ميثم اسکندري از شهرکرد به عنوان صاحبان آثار برتر معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند.

همچنين در اين آيين، از خانواده هاي معظم چهار شهيد مدافع حرم در استان چهارمحال و بختياري؛ شهيدان علي عسگري، سردار عزت الله سليماني، احمد قاسمي و حجت الاسلام محمدعلي قلي زاده تجليل شد. 

برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام شهدا، 16 تا 22 اسفند اجرا مي شود. 

22  اسفند، سالروز تأسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) در سال 1358، به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاري شده است.  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html